Waarom LinkedIn artikelen je aandacht verdienen

Ik kreeg laatst de vraag of ik ook actief ben in de business to business markt. Natuurlijk ben ik dat! Ik moet zelf immers ook mijn eigen marketing verzorgen. Daarnaast vind ik LinkedIn ook een heel leuk social media kanaal omdat je elkaars groei kunt zien, elkaar kunt aanmoedigen en je ondernemersverhaal kunt delen. Eén van de mogelijkheden die binnen LinkedIn haast niet wordt gebruikt door mijn eigen connecties, zonde! 

Het bereik via LinkedIn

Als we kijken naar de verschillende social media kanalen, dan is in mijn ogen LinkedIn nog het meest effectief qua bereik. Het nadeel van LinkedIn is, dat het alleen geschikt is als je bedrijven wilt bereiken. We missen tegenwoordig een goed social media platform om de consumenten eenvoudig te bereiken. In social media gaat steeds meer tijd en aandacht zitten, investeringen die we niet zomaar terugkrijgen. Bij LinkedIn lijkt het veel eenvoudiger te zijn om business binnen te halen. Door regelmatig iets te posten en te reageren op berichten van anderen, kun je een mooi netwerk opbouwen via LinkedIn.

Wat is een artikel

Een artikel kun je vergelijken met een blog op je website, je kan er meer in kwijt als in een bijdrage op LinkedIn. Je kunt heel eenvoudig een artikel schrijven via de knop op de homepagina. Je komt vervolgens in een standaard lay-out terecht. Elk artikel op LinkedIn ziet er hetzelfde uit, het geeft mij een krant gevoel. Je hebt niet veel mogelijkheden, je kunt een afbeelding bovenaan de pagina invoegen. Zorg ervoor dat deze afbeelding gelijk een verhaal vertelt dat aansluit op je artikel.

Je tekst succesvol schrijven

In het artikel zelf kun je een afbeelding, video, slides, links en een fragment toevoegen. Hierdoor kun je deze eenvoudig naar je eigen website verwijzen of naar een andere website om je verhaal te onderbouwen. In de tekst is het ook mogelijk om een quote toe te voegen, dit zou ik ook zeker aanraden! Door middel van een quote kun je je verhaal extra versterken. Mensen lezen niet veel meer en scannen graag een tekst, maak daarom ook gebruik van vetgedrukte of schuingedrukte woorden.

Waarom een artikel schrijven interessant is

Door het schrijven van een artikel kun je heel duidelijk aangeven hoe je tegenover een onderwerp staat. Je hebt meer ruimte om het onderwerp vanaf meerdere kanten te belichten. Ik vind het leuk om een onderwerp aan te snijden wat onder veel LinkedIn connecties speelt, waar mensen zich in kunnen herkennen. Hierdoor krijg je reacties, positief of negatief wees daar ook vooral niet bang voor! Ik ontvang graag negatieve reacties omdat je dan de mogelijkheid hebt om je eigen standpunt opnieuw te verdedigen. Jouw volgers zullen deze reacties ook lezen, ze lezen hoe sterk jij jezelf kunt verdedigen, waarom jij zo tegenover het standpunt staat en leren jou langzaam beter kennen.

Wil je meer te weten komen over de mogelijkheden van LinkedIn? Meld je dan aan voor een 1-daagse social media training.

 

Meer marketinginspiratie