Mijn boekentips

Als je mij kent, dan weet je dat ik graag in de boeken duik. Ik heb een boekenkast vol met boeken over marketing, branding en persoonlijk leiderschap (en een aantal thrillers). Ik word zelf altijd door anderen geïnspireerd om nieuwe boeken aan te schaffen. Wellicht kan ik jou ook helpen bij het uitzoeken van een nieuw boek. Je vindt hier alleen boeken die ik zelf gelezen heb en waar ik achtersta

Marketing

Tijdens de eerste jaren van mijn ondernemerschap kocht ik het ene na het andere marketingboek. Zeker toen ik mijn Nima B wilde behalen. Ik kan je hierin een advies geven: lees er 5 per onderwerp. Zoals 5 over strategie, 5 over online marketing etc. En kijk daarna welke boeken er op de markt komen rondom een bepaald onderwerp of een bepaalde trend. Op een gegeven moment gaan namelijk alle boeken op elkaar lijken. De basis van marketing verandert vrijwel nooit, de tools en mogelijkheden daarentegen wel. 

Branding

De basis van je hele bedrijf, de reden dat je mensen aanspreekt en aantrekt. Ik vind dit echt een van de leukste onderdelen van marketing. En terwijl sommigen mensen marketing en branding echt los van elkaar zie, vind ik ze onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het een kan niet zonder het ander. Ik vind het interessant om te merken hoe krachtig branding is wanneer je dit goed inzet. Je vindt hier zowel boeken in het NL als EN, ik was nooit een held in Engels (lees 5 jaar bijles gehad), maar deze boeken gaan mij goed af. Dus laat het jou vooral niet afremmen! 

Zelfontwikkeling/persoonlijk leiderschap

Zoals je misschien ziet, verslind ik dit soort boeken. Ik vind het fijn om mij namelijk niet alleen te ontwikkelen op marketinggebied maar ook op persoonlijk vlak. Ik ben er namelijk achter gekomen dat die twee hand in hand gaan. Als je alleen maar kennis opdoet maar je kunt het niet in praktijk brengen vanwege schaamte, angst of overtuigingen, dan bereik je alsnog niets. Dit is ook een onderdeel in mijn trainingen en daarom mogen deze boeken niet ontbreken in mijn boekentips.

Tools

Dit is niet mijn meest favoriete categorie boeken. Ik haal namelijk het meeste plezier uit met werk van de combinatie tussen tools en strategie. Deze boeken zijn voornamelijk gericht op de tools en laten de strategie wat achterwege. Het is een leuke afwisseling en als je nog helemaal niets weet, dan zijn dit fijne boeken om bekender te worden met tools. Mijn advies, boek een training zodat je in één dag wordt bijgepraat over alles. Of ga lekker zelf ontdekken wat er mogelijk is!