
Boekreview: Principes van marketing
Het is alweer een tijd geleden dat ik een boekreview heb geschreven. Dit moet kostte dan ook enige moeite om doorheen te komen, niet speciaal vanwege de inhoud maar vanwege het aantal bladzijdes, 558 wel te verstaan. Maar goed, je wilt natuurlijk weten of deze de moeite waard waren om te lezen!
De schrijver van Principes van Marketing: Philip Kotler
De principes van marketing is voornamelijk geschreven door Philip Kotler, een bekende naam in de marketing. Ik heb al diverse boeken van deze marketingexpert gelezen en was dus ook erg nieuwsgierig naar dit boek. Ik kocht dit boek voor de Nima B opleiding die ik volg, ik was alle mappen van de LOI zat en begon dit boek te lezen. Marketingstof, hoe je het ook went of keert is overal hetzelfde. De manier waarop de stof wordt verteld en toegelicht onderscheidt een boek.

Nederlandse marketingcases
Wat ik zo fijn vind aan dit boek zijn alle cases die worden besproken. Ik vind het erg fijn om praktijkvoorbeelden te krijgen, hierdoor is het eenvoudiger om begrippen en dergelijke te onthouden. Het mooie aan de besproken cases, is dat het voornamelijk gaat om Nederlandse bedrijven of bedrijven die bekend zijn in de Nederlandse markt.
Wat voor soort boek is dit?
Zoals je misschien wel hebt gemerkt is dit echt een marketingboek vol met theorie. Stapsgewijs loop je door modellen en strategieën heen, die nodig zijn voor het bouwen van een solide marketingstrategie. Er zit een heel fijn register in voor alle marketingbegrippen en de modellen zijn eenvoudig terug te vinden.
Wanneer zou ik dit boek aanraden?
Nu ik het boek gelezen heb, zie ik het als een fijn naslagwerk waarin ik alles kan terugvinden. Hij krijgt een prominente plek op mijn boekenplank zodat ik er altijd nog even in kan duiken. Als je echt opzoek bent naar een boek vol met trends en ontwikkelingen, dan is niet jouw boek! Het is echt een studieboek met zeer interessante praktijkvoorbeelden.