We besteden te veel tijd aan een social media bericht

Shocking om te lezen? We worden als ondernemer steeds gekker, alles moet in de puntjes perfect zijn. Hierbij kijken we niet alleen naar de teksten bij de berichten maar vooral ook naar de afbeeldingen. In de ergste gevallen ben ik soms bijna een uur bezig met één social media bericht. Ik vind het niet zo erg, het is alleen zo zonde….

Hoeveel tijd zou jij kunnen besparen?

Wees even eerlijk, hoeveel tijd besteed jij aan een social media bericht? Denk hierbij aan het bedenken van het onderwerp, het vinden van een afbeelding en het schijven van een pakkende tekst. En hoelang denk je dat mensen op social media naar jouw bericht kijken? Zouden ze dat vlekje op je gezicht gezien hebben? Zouden ze het irritant vinden dat niet alles perfect gestyled is?

Wat zegt de social media consultant?

Tuurlijk snap ik dat je graag een mooie instafeed hebt, dat je bedrijf er altijd tip-top uitziet op social media. Maar we gaan soms het doel een beetje voorbij…. Ik merk dat juist de foto’s die niet helemaal perfect zijn en spontaan worden genomen het veel beter doen. Daarnaast wordt veel geld besteed aan grafische vormgeving, terwijl persoonlijke foto’s van ondernemers en werknemers het vaak veel beter doen! Stockfoto’s en productfoto’s zeggen je volgers niet zoveel.

De tip voor leuke social media content

Zorg dat je een soort knop ontwikkelt die steeds afgaat wanneer er een fotomoment zich voordoet. Ontwikkel hierdoor voor jezelf een databank. Weet je van jezelf dat je die knop niet gaat ontwikkelen? Zorg dan dat je per halfjaar of kwartaal een fotoshoot laat doen met een fotograaf. Hierdoor heb je altijd de juiste foto in voorraad!

De social media tip die ik voor mezelf altijd herhaal

Ik ben geneigd om dingen vaak te groot te zien, ik wil te veel in één bericht vertellen. Terwijl ik van dat ene bericht misschien wel vier aparte berichten zou kunnen maken. Hierdoor wordt het verhaal duidelijker voor de lezer én heb ik dus in één klap vier berichten klaarstaan. Hak je verhaal dus altijd op in kleine onderdelen.

 

Meer marketinginspiratie