Marketingmadame

Toen ik Marketingmadame aan het opzetten was vond ik 2 kernwoorden heel erg belangrijk ‘Persoonlijk’ en ‘Professioneel’. Het lijken twee tegenpolen maar voor mij is het een uitdaging om deze twee te combineren. Ik merk dat er steeds meer behoefte is aan een persoonlijke benadering. Daarom koos ik voor professioneel en toch persoonlijk. Om alvast het persoonlijke gedeelte te laten spreken, heb ik deze blog geschreven. Ik neem je mee in mijn route richting het ondernemerschap.

Hoe het ondernemersverhaal ooit begon

Een aantal jaar geleden ben ik tijdens mijn opleiding begonnen met Twipp. Dit is mijn eerste bedrijfje, hier ontwerp en maak ik lederen tassen. Ik begon dit bedrijf niet om er rijk mee te worden maar vanuit de nieuwsgierigheid naar ondernemerschap. Ik wilde weten hoe het bouwen van een website ging, hoe online marketing precies werkte en ik wilde mezelf vooral uitdagen. Het is gelukt, ik ben uit mijn schelp gekropen en heb hele toffe dingen met Twipp gedaan. Dat doe ik trouwens nog steeds!

En na mijn opleiding werd het tijd voor een baan!

Na mijn opleiding kon ik bij mijn afstudeerbedrijf blijven werken. Ik had een super leuke tijd bij dit elektrotechnisch installatiebedrijf. Ik mocht presentatie geven voor het personeel, keek naar een toekomstgericht business model en mocht helpen bij het opzetten van een nieuw bedrijf. Maar op een avond sloeg dit totaal om en ging ik zo snel mogelijk op zoek naar een andere baan. Ik belandde bij een ieniemienie marketingbureau bij mij in de buurt. Ik werkte voor de ondernemer en had het onwijs naar m’n zin. Ik mocht praktisch alles doen van het opstellen van de offertes tot het uitvoeren van de opdrachten. Omdat ik 4 dagen in de tijd werkte kreeg ik meer tijd voor andere dingen, ik begon met bloggen op Marketingmadame.nl en schreef mij in voor Nima marketingmanagement en Digital marketing.

Maar toen…

Ik had voor mezelf bedacht dat ik over 1 à 2 jaar voor mezelf wilde beginnen. Mijn blog logo had ik om laten zetten naar het huidige logo. Daarnaast had ik alvast visitekaartjes besteld zodat ik in het najaar naar businessclub bijeenkomsten kon gaan om te netwerken. Voor mijn vakantie had ik alles geregeld en de maandag na mijn vakantie kon ik de visitekaartjes ophalen. Op de dinsdag na mijn vakantie hoorde ik plotseling dat het bedrijf waar ik werkte er mee ging stoppen. In mijn ogen had het zo moeten zijn! Ik besprak de optie om de klanten en het meubilair over te nemen en gelukkig was dat geen probleem. Diezelfde middag belde ik een vriendin op of ze de bedrijfsruimte nog steeds vrij had en ’s avonds veranderde ik mijn blog in een bedrijfswebsite. Alle kansen die ik nu kreeg zou ik zo goed mogelijk gebruiken!

En nu? Nu zorg ik ervoor dat ik van alles geniet en het motto is ‘Over een jaar lachen we hier om’.