Waarvoor dient een zoekwoordanalyse?2018-09-11T09:46:29+00:00

Zoekwoordanalyse

Een zoekwoordanalyse vormt de basis voor SEO en SEA werkzaamheden, dat leest u overal op deze site terug. Maar waarom is er dan per se een zoekwoordanalyse nodig?  Wat weten we nu meer dankzij een zoekwoordanalyse?

Een uitgebreide zoekwoordanalyse

Natuurlijk kunt u zeker een stuk of 20 woorden noemen die op uw bedrijf slaan. Maar weet u ook hoe vaak er op die woorden gezocht wordt? Wat de concurrentie is op deze zoekwoorden? En wat de gemiddelde CPC (cost per click) is? Waarschijnlijk niet.

Een zoekwoordanalyse wordt zo uitgebreid mogelijk uitgevoerd. Zodat er ook woorden naar voren komen waar uw waarschijnlijk niet aan gedacht had. Op basis van de maandelijkse zoekopdrachten en de concurrentie gaan we kijken naar de meest gunstige worden. Op basis van deze zoekwoorden kan vervolgens SEO en SEA worden ingericht.

Longtail zoekwoorden

Hoe langer het zoekwoord, hoe specifieker. Zoekers die een lang zoekwoord intypen in Google, weten waarschijnlijk precies waar ze naar op zoek zijn.  De kans is dus groter dat u deze zoekers oppakt in hun customer journey. Wanneer uw website volledig gebruiksvriendelijk is en er genoeg Call to actions zijn, is de kans groot dat de bezoeker een klant wordt.

Klaar voor SEO en SEA?

Wilt u serieus aan de slag gaan met SEO en SEA? Dan is het een goed idee om geheel vrijblijvend een adviesgesprek te plannen. Marketingmadame luistert dan naar uw wensen en behoeften en bekijkt vervolgens de mogelijkheden op online marketing gebied. Wilt u toch liever eerst beginnen met het verbeteren van uw social media kanalen, ook dan kunt u bij Marketingmadame terecht. U kunt ons bellen of contact opnemen via ons formulier!