DE ESSENTIE VAN KLANTRETENTIE
Merk je dat jouw team niet gefocust is op vasthouden van klanten? Vind je het lastig om klantretentie binnen het bedrijf onder de aandacht te brengen? Met deze training wordt jouw team één dag ondergedompeld in het thema klantretentie.
De essentie van klantretentie
Ben je continu bezig nieuwe klanten binnen te halen, maar stagneert desondanks de groei van jouw onderneming? Maken nieuwe klanten jouw team gelukkiger dan terugkerende klanten? Schiet het er door de waan van de dag vaak bij in de klant na uitvoering van de opdracht opnieuw te benaderen? Dat is jammer, want juist door te investeren in bestaande klanten, creëer je nieuwe kansen en mogelijkheden.
Deze training laat je de urgentie van klantretentie inzien en leert je verschillende strategieën om bestaande klanten vast te houden. Het resultaat: meer omzet, een betere relatie met je klanten en meer!
In deze training leer je:
- Wat de elementen van klantretentie zijn (tools, money, mindset, data, klantreis, strategie, belonen).
- Welke klantretentiestrategieën er zijn.
- Hoe, wat en waarom je klantretentie binnen je bedrijf onder de aandacht brengt.
- Welke handvatten jou helpen om scherp te blijven op klantretentie.
- Wat voor jou dé outside-the-box klantretentiestrategie is om je klant te binden.
Wat levert de training je op?
- Een stijgende omzet.
- Een team dat ook oog heeft voor je bestaande klanten en de kansen die daar nog liggen.
- Een betere relatie met je klanten.
- Een unieke klantretentiestrategie die past bij jouw bedrijf.
- Klanten die bij jou nieuwe klanten aanbrengen.
Hoe ziet de trainingsdag eruit?
- De dag duurt ongeveer van 10:00 – 17:00, dit is afhankelijk van de dynamiek en het enthousiasme.
- Na aankomst op jullie locatie haal ik alle cursusmaterialen uit mijn tas, drinken we een kopje thee of koffie en gaan daarna van start. Tijdens deze interactieve training nemen we alle punten door uit het klantretentiemodel. Ik behandel de stof op een relaxte en ontspannen manier, waarbij er volop ruimte is om vragen te stellen.
- Tijdens de lunch praten we over de ontwikkelingen in de markt. Na de lunch kijken we hoe klantretentie binnen jullie organisatie verder ingezet kan worden. Waar laten jullie markt liggen? En hoe kunnen jullie eenvoudig onder de aandacht blijven van de klant?
- Na afloop bruis je van de energie om aan de slag te gaan met jullie klantretentiestrategie. Jullie hebben de kansen en mogelijkheden gezien en gaan dit verder implementeren!
De eerste stap vooruit: jouw aanmelding!
Deze training is geschikt voor ondernemingen met minimaal 6 fte’s. Jouw investering: € 895,- exclusief 21% btw.
Deze training wordt gegeven aan groepen met max 10 deelnemers. Meer deelnemers? Dan overleggen we samen!
Twijfel je nog of heb je vragen? Geen probleem, bel of mail me gerust. Ik kijk ernaar uit jullie verder te helpen met klantretentie!