Zoals jullie misschien wel hebben gemerkt ben ik de laatste tijd veel bezig met LinkedIn. Naast dat ik LinkedIn trainingen geef, ondersteun ik mijn klanten ook bij het opzetten en onderhouden van hun LinkedIn profiel. Ik vond het daarom leuk om mijn tips voor het schrijven van een LinkedIn bijdrage te delen. Bekijk de video of lees deze blog!

1. Tag bedrijven of personen in je bericht

Om het bereik van je bericht te vergroten is het belangrijk dat je bedrijven en personen tagt in je berichten. Het taggen van bedrijven of personen doe je door een @-teken voor de naam te plaatsen. Hierdoor verschijnen er op LinkedIn verschillende keuzes, door de juiste naam aan te klikken zal deze worden getagt in de bijdrage. 

2. Maak je berichtje telkens op dezelfde manier en gebruik emoticons

Het is belangrijk dat je herkenbaarheid gaat creëren, dan kun je doen door elke keer op dezelfde manier je berichtje op te bouwen. Begin bijvoorbeeld met een quote, zet het eerste woord in hoofdletters of gebruik veel witte regels. Mensen gaan hierdoor je stijl herkennen, daarnaast laat het zien dat je aandacht besteedt aan je bericht. Hetzelfde geldt voor het gebruik van emoticons, gebruik bijvoorbeeld elke keer dezelfde emoticons. Ik gebruik bijvoorbeeld vaak het gele hartje omdat deze het beste bij mijn bedrijf past. Als je bijvoorbeeld een restauranteigenaar bent, kun je de ‘bordjes’ gebruiken of een “gerechtje” als emoticon. 

3. Praat niet alleen over jezelf

Probeer niet alleen over jezelf te praten, probeer ook geen tips te delen of nieuwsartikelen. Het is namelijk de bedoeling dat je echt iets toevoegt aan het netwerk van anderen. 

4. Deel berichten van anderen en deel blogs van andere website

LinkedIn is bedoeld om te netwerken, om echt iets voor het netwerk te betekenen is het een goed idee om bijdrages van anderen te delen. Wanneer je een interessante bijdrage ziet, deel deze dan met je netwerk. Vergeet vooral niet om een persoonlijk berichtje toe te voegen, waarom moeten jouw connecties deze bijdrage zien? 

Je kunt ook heel eenvoudig blogs of artikelen delen van anderen websites. Ik lees regelmatig marketingblogs van anderen websites, deze kan ik delen door middel van de URL. Je plakt de URL in je bijdragen en vervolgens laadt LinkedIn de afbeelding met de titel in. 

5. Maak ook eens gebruik van een video

Deze mag natuurlijk niet ontbreken, video content wordt steeds belangrijker, dus ook op LinkedIn. Dat betekent overigens niet dat je zelf met je neus voor de camera hoeft te gaan zitten. Je kunt ook een video maken van je product, je bedrijfspand of van een evenement. De video hoeft ook niet gelijk van een hoogwaardige kwaliteit te zijn. Het is belangrijk dat hij oprecht is, dan hij niet te lang duurt en dat hij leuk is om naar te kijken. 

Wil je nog meer te weten komen over het grootste business social media platform? Volg dan mijn LinkedIn training, dan kijken we samen naar je persoonlijke profiel, gaan we door de instellingen heen en leer ik je hoe LinkedIn voor jou gaat werken. 

Vraag een informatiefolder aan

Wil je nog meer weten over de LinkedIn training? Vraag dan de gratis informatiefolder aan via het onderstaande contactformulier.

Ik geef toestemming om mijn e-mailadres te gebruiken