Douglas

Misschien is het u al opgevallen misschien ook nog niet, maar Douglas heeft een nieuw logo gekregen. Al een paar jaar vroeg ik mij af wanneer dit bedrijf mee zou gaan in de marketingontwikkelingen. Eindelijk viel er een kortingsflyer door de bus met een nieuw logo. Het viel gelijk op! Het eerste wat ik mij afvroeg: Is Douglas te laat met veranderen of misschien nog net op tijd?

Waarom ik geen trouwe Douglas fan meer was

Wij waren jarenlang fan van de Douglas én dat was niet zonder reden. Je werd deskundig geholpen en de kerstcadeaus werden altijd bijzonder ingepakt. Tegenwoordig valt de service in de winkel tegen. En het inpakken? Dat is allang niet meer zo bijzonder als vroeger. Langzamerhand zijn we overgestapt naar ICI Paris, betere kortingsacties, je wordt goed geholpen en een groot assortiment merken! Daarnaast is de ICI Paris klantenkaart gratis en moet je bij Douglas 12,50 betalen voor een kortingspas, dit vind ik niet meer van deze tijd!

De geheel vernieuwde website

Douglas hun kortingsflyeractie is nog onveranderd gebleven, maar hun website heeft wel een kleine make-over gekregen! Het ziet er allemaal net iets strakker uit dan voorheen. Helaas hebben ze nog weinig veranderd aan de invulling van de website. Als echte Nederlander ga ik altijd gelijk op de koopjes af en bekijk de sale pagina. Maar de producten die daar staan, zijn in geen jaren veranderd! Davidoff Coolwater en Jil Sander Sun zijn nog altijd van de partij. Ik denk dat het een gemiste kans is van Douglas om het nieuwe logo niet gelijk groots te lanceren. Dit was namelijk dé manier geweest om ook het merkbeeld aan te passen.

Het speelveld van Douglas

Douglas heeft er de afgelopen jaren aardig wat concurrentie bijkregen, vooral online zijn er steeds bekendere webshops gekomen. Dankzij alle beautybloggers worden vooral Amerikaanse merken populairder. Webshops spelen hier snel en handig op in!

De vragen die ik mezelf gelijk stel tijdens het schrijven van deze blog: Waarom werkt Douglas nog niet samen met beautybloggers? Of influencers op Instagram? Wat zou de doelgroep van Douglas zijn? Wat voor merkbeeld willen ze uitstralen?

Ik ging gelijk op onderzoek uit en Google wist mij gelukkig meer te vertellen, ik las een artikel op Retailtrends! Douglas wilt wel degelijk hun merkbeeld aanpassen en een verjongingsslag slaan. Ik ben erg nieuwsgierig hoe ze dit verder gaan uitrollen, want met het aanpassen van de website en de winkels, zijn ze er natuurlijk nog niet!

2018-09-13T08:09:07+00:00

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op