Marketingmadame als marketingconsultant2018-10-30T14:44:50+00:00

Marketingmadame als marketingconsultant

De term marketingconsultant zegt waarschijnlijk niet zo heel veel, terwijl hij steeds vaker wordt gebruikt. Een marketingconsultant is hartstikke handig als u iemand wilt die objectief naar uw organisatie kijkt. Soms kunt u vastlopen in uw eigen visie of gedachtes, op zo’n moment is het fijn om een sparringpartner te hebben. Iemand die dagelijks bezig is met marketingvraagstukken, die elke dag bezig is met verschillende soorten bedrijven.

Waarom marketingwerkzaamheden verrichten?

Bedrijven geloven vaak niet in marketing, ze vinden het zonde van het geld, want de opdrachten komen toch wel binnen. Waar u met uw bedrijf stilstaat, gaan andere bedrijven door. Is het niet op het gebied van marketing, dan wel op het gebied van management, kostenbesparing en businessmodelling. Businessmodellen van uurtje factuurtje zullen langzaam verdwijnen. De meest bekende disrupties in de markt zijn die van Uber en AirBnB. Voor u het weet, kan uw markt ook overhoop worden gegooid. Bent u dan al goed voorbereid? Bent u op de hoogte van de trends en ontwikkelingen?

Wat kan een marketingconsultant voor u betekenen?

Marketingmadame ondersteunt bedrijven bij het opzetten van een duidelijke marketingstrategie. Een strategie is de basis voor marketingwerkzaamheden. Toch ontbreekt het bij veel bedrijven hier nog aan. Vaak zijn bedrijven zomaar ooit begonnen aan marketing, het was nieuw en onbekend maar er moest wat gedaan worden. Op zo’n moment is het fijn als een marketingconsultant helpt bij het opzetten van structuur.

Wat kost een marketingconsultant?

De prijzen van een marketingconsultant zijn erg verschillend. De prijzen van een marketingconsultant liggen tussen de 40 en de 150 euro per uur. De prijs per uur is afhankelijk van een aantal dingen:

  • Ervaring
  • Opleiding
  • Specialisatie