LinkedIn

Als klein meisje was ik altijd al druk achter mijn bureau bezig, het bleef bij mij niet alleen bij winkeltje spelen, vooral de administratie vond ik leuk. Blaadjes in mappen stoppen, druk op mijn computer typen, telefoontjes plegen etc. Als ik terugdenk aan die tijd is er eigenlijk niet veel veranderd! Ik zit nog steeds graag achter mijn bureau alleen gaat tegenwoordig alles digitaal. Waar ik met mijn verhaal naar toe wil…. is dat ik net als ieder ander meisje ook een meisjesdroom had. Eén daarvan is deze week in vervulling gegaan. Ik heb producten met mijn logo erop laten maken, natuurlijk de welbekende pen maar ook een hele gave contentplanner!

Een online marketeer die een offline product bedenkt

Yes! Voor mij is het heel normaal om alles online te doen, online krijgen mijn ideeën vorm, maar dit geldt niet voor iedereen. Ik merk tijdens mijn werk dat veel mensen moeite hebben om achter social media gelijke en idee te bedenken. Daarom is het soms fijn om te beginnen met de basis, je ideeën uitwerken op papier en daarna gelijk alles online plaatsen. Hierdoor krijg je structuur en gaat het eenvoudiger om creatieve content te bedenken.

Voor wie is het geschikt?

Voor ondernemers die het moeilijk vinden om social media bij te houden. Leg dit A4 notitieblok naast je op je bureau of bij de kassa in de winkel zodat je er regelmatig aan herinnerd wordt. Ga wekelijks even met een kopje thee (of koffie) zitten en bedenk je wat voor content je kan maken. Content wordt pas leuk als het levendig is, plaats daarom het liefst content met een persoonlijk vleugje. Neem je volgers mee in jouw eigen ondernemersverhaal!

Hoe werkt dit notitieblok?

Verschillende mensen zagen dit als een agenda of een normaal notitieblok. Daarom is het denk ik handig als ik uitleg hoe je stap voor stap deze contentplanner gebruikt.

Stap 1: Zet je belevenissen om in content, zet daarom bij de dagen neer wat je deze week gaat beleven. Heb je leuke afspraken? Ga je naar een beurs? Ga je producten inkopen? Heb je een speciale behandeling die je mag uitvoeren?

Stap 2: Welke hashtags zijn deze week belangrijk? Welke hashtags zijn je opgevallen die je niet moet vergeten?

Stap 3: Daarnaast is er bij “subjects” ruimte voor hersenspinsels, blogonderwerpen, een to-do lijstje voor contentvoorbereiding etc.

Stap 4: Dit is misschien nog wel het belangrijkste onderdeel van deze contentplanner, zorg ervoor dat je elk social media kanaal genoeg aandacht geeft. Streep/kleur/kruis aan welk kanaal of kanalen je per dag gebruikt, zo vergeet je er nooit meer eentje!

Wil je er zelf ook eentje?

Heb je de blog gelezen en denk je “Nou die zou voor mij ook heel handig kunnen zijn!” Stuur dan een berichtje via Instagram, Facebook of vul het contactformulier in. Ik ben van plan om binnenkort een shoppagina te maken op mijn website. So… stay stuned!