Marketing 3.0 Philip Kotler

Marketingmadame is nu definitief overgegaan van blog naar een echte onderneming. Het leek mij daarom een leuk idee om wat meer te vertellen over het ontstaan van mijn logo. Want je kunt veel zeggen van mijn logo, maar standaard is hij bepaald niet.

Van domein tot beeldmerk

Ik wilde altijd al graag bloggen over marketing, ik miste alleen nog een leuke naam. Totdat ik op een zondagmiddag Marketingmadame bedacht, ik checkte snel of de domeinnaam vrij was en schafte hem aan. Daarna moest er natuurlijk een sterk beeldmerk komen.

Ik schakelde mijn grafisch vormgeefster in

Tot een bepaald niveau ben ik best handig met grafische vormgeving, maar voor het idee dat ik voor mijn logo had, had ik echt een specialist nodig.

Al een paar jaar heb ik mijn eigen grafisch vormgeefster die mij precies aanvoelt! Zoals altijd wilde ik weer iets origineels hebben en bedacht ik dat het gaaf was om mijn zijaanzicht in het logo te verwerken. Je kent vast wel het logo van Karl Lagerfeld, de man die sinds 1983 hoofdontwerper is bij Chanel. Nou, zo’n krachtig en herkenbaar logo wilde ik natuurlijk ook wel!

Waarom de kleur roze geen goed idee was

Ik wilde niet te veel poes pas qua lettertypes, het moest wel strak en zakelijk blijven. In het begin dacht ik dat de kleur roze een goed idee was voor het vrouwelijke aspect. Maar na 3 maanden kwam ik daar al op terug, geel was meer mijn ding en spreekt veel meer energie uit. Elke keer als ik het weer zie, word ik er weer vrolijk van!

Ondertussen kun je mijn logo al terugvinden op het briefpapier, mijn visitekaartje én mijn auto! Oeii dat vond ik toch best spannend die grote stickers op mijn auto! Ondertussen ben ik er best een beetje trots op.

2018-08-18T08:48:24+00:00

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op