De nieuwe contentplanner maandeditie

Ik vond het tijd voor een nieuwe contentplanner. Ik had al de contentplanner voor een week, die vind ik nog steeds heel erg fijn. Deze planner past heel erg bij mensen die ad hoc dingen kunnen bedenken, of per week hun content willen creëren. Soms is het fijner om alvast een maand vooruit te plannen.

Het voordeel van een maandplanner voor social media

Ik merkte dat ik vaak vastliep als ik mijn Excel maandplanner opende. Mijn creativiteit ontstaat niet wanneer ik achter een bureau zit. Dat ontstaat wanneer ik in gesprek ben, aan het wandelen ben of simpelweg door de ruimte loop. Ik wilde daarom graag iets creëren dat gewoon een plek op je bureau zou krijgen. Je kunt deze contentplanner er altijd even bijpakken wanneer je een goed idee krijgt. 

Hoe werkt de contentplanner?

Bovenaan vul je de maand in, vervolgens ga je met kleurtjes de onderwerpen/soorten content definiëren. Daarna vul je de dagen in 1 t/m 30 of 31 in en ga je de content verdelen over de maand. Door ze daarna een kleur te geven, weet je of je regelmatig een blog deelt of regelmatig een persoonlijk verhaal deelt. Dan is de content goed over de maand verdeeld.  

 

 

 

Je contentplanning indelen per type bericht

Je kunt per week of per maand je content uitdenken, of je doet het voor een paar maanden tegelijk. Ik vind het zelf altijd fijn om per maand 1 onderwerp of thema vanaf verschillende hoeken te belichten. Denk aan een podcast, blog, persoonlijk verhaal, een project uitlichten welke allemaal betrekking hebben op bijvoorbeeld branding of social media. Hiermee zorg je ervoor dat iedereen in die maand wel een keer content van jou ziet. 

Je hebt die contentplanner ingevuld en dan? 

Je kunt deze contentplanning delen met een social media beheerder of je gaat er direct zelf mee aan de slag. Wanneer je er zelf mee aan de slag gaat is het een kwestie van uitwerken! Zoek de juiste afbeeldingen of video’s erbij of zorg dat je de podcast op tijd opneemt. Je kunt de berichten alvast inplannen via de planningstool van Facebook of maak gebruik van Hootsuite, Canva of Buffer. Dit zijn hele fijne planningtools waarmee je ook Pinterest en LinkedIn kunt inplannen. 

Meer marketinginspiratie