Loading...

Ik ga eerlijk zijn, deze blog stond al heel lang in concepten om te schrijven. Ik had de afbeeldingen al gemaakt, het Word-bestand was aangemaakt, maar het schrijven bleef bij twee regels. Dat is natuurlijk niet zonder reden, de inhoud van deze blog gaat namelijk tegen alle gevoelens van een online marketeer in. Ik ga je vertellen hoe dat komt!

Hoe het allemaal begon

Ik was laatst (ondertussen al 1,5 maand geleden) bij een goede vriendin en haar vriend. Het gesprek kwam al snel bij onze blogs terecht. Hij is een actieve blogger die om de dag een bericht plaatst om stoppenvoormijnvijftigste.nl. Als een echte cijfernerd was ik natuurlijk erg nieuwsgierig hoe zijn bezoekersaantallen waren. De Google Analytics app kreeg ik al snel te zien, met daarin jaloersmakende getallen. Toen ik keek naar de best bekeken sitepagina’s zag ik dat hij nog standaard WordPress permalinks had zoals: https://marketingmadame.nl/?p=123. Toen ik dit zag, was mijn nieuwsgierigheid alleen maar verder gegroeid. Hoe kan een veel gelezen blog nog zulke permalinks hebben? (Note: Ondertussen is het aangepast)

Zoekmachine trukendoos

Ik begon door te vragen naar alle SEO aspecten. Of hij meta-discriptions gebruikte, of hij aan linkbuilding deed, of hij misschien headings gebruikte, of hij misschien social media bij hield etc. etc. 

Helaas werd ik teleurgesteld, hij deed werkelijk niks aan SEO of SEA. En social media? Daar had hij een koppeling mee, alle berichtjes worden automatisch gepubliceerd wanneer er een blog online komt. De puzzelstukjes begonnen in elkaar te vallen…

Google houdt van content!

Ik heb het al vaak gelezen in elk boek en in elk artikel wordt het weer verteld, Google gaat voor relevante kwalitatieve content. Dat content zóveel belangrijker zou zijn dan de technische aanpassingen, dat had ik nooit verwacht.

Stoppenvoormijnvijftigste.nl wordt gemaakt via een WordPress CMS, de bekendste en meest gebruikte CMS die er is. Technisch zal hij dus al in orde zijn, maar van de bekende plugin Yoast! had hij nog nooit gehoord. Extra aanpassingen om de blog meer op te laten vallen, deed hij dus niet.

Om de dag wordt er een blog online geplaatst die altijd gerelateerd is aan besparen, bezuinigen, geldzaken etc. Hierdoor is er enorm veel content te vinden die allemaal op elkaar aansluit! Kortom: consistentie, relevantie, kwaliteit en aantallen zijn nog veel belangrijker dan alle technische SEO aspecten.

Stoppen voor mijn vijftigste

Ik leef niet hetzelfde ideaal als de vriend van mijn vriendin. Sterker nog ik, ik werk heel graag en zie mezelf dit werk nog heel lang doen. Daarnaast houd ik er van om mezelf af en toe te verwennen met een beetje luxe. Soms een Chanel lipstick en soms een “prik-prik-maaltijd” van de Lidl, moet kunnen toch? Ondanks de verschillende meningen, heb ik respect voor de manier waarop hij zijn idealen naleeft en daarover met veel passie blogt. Er zijn verschillende blogs waaraan ik iets heb gehad! De meest gelezen blog is de “Bol.com bestelling aanvullen tot 20 euro”, neem je even een kijkje? Misschien dat jij ook iets kunt besparen bij je volgende bestelling!  

2018-09-03T18:25:23+00:00

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op