Begin januari kreeg ik een e-mail van Christiaan, hij had een boek geschreven en was nieuwsgierig of hij met mij aansprak en wellicht een review wilde schrijven. Ik las de eerste bladzijdes van het boek online en ik was gelijk enthousiast! Niet alleen vanwege de kleur maar vooral de veelzijdigheid van het boek.

De review liet even op zich wachten, ik wilde alle tijd nemen om het boek goed te lezen en niet hap-snap tussendoor. Achteraf denk ik, had ik er maar een markeerstift bij gepakt tijdens het lezen. Het boek staat momenteel al een paar weken in de top 5 van managementboek en staat as we speak op nummer 5.

Hoe is het boek opgebouwd?

Deze slimmerik had de inhoudsopgave niet gelezen en ging gelijk lezen waardoor ik pas later de structuur opmerkte. Het boek is opgebouwd uit 3 delen: de mindsetwereld, de methodewereld en de gewoontewereld. Het zijn drie mooie fases waar je als ondernemer ook doorheen moet als je wilt transformeren.

Ik vond het eerste deel heel inspirerend omdat ik zelf ook vaak met de mindset van ondernemers te maken heb. De grootste les: laat perfectie los om snel te kunnen schakelen in de digitale wereld.

Deel twee vond ik vooral interessant vanwege de verschillende theorieën en modellen. In dit deel wordt uitgelegd waarom de 5 P’s dood zijn en met welke modellen je wél aan de slag moet gaan. Het laatste deel focust op de transformatie vasthouden en binnen je organisatie om scherp te blijven op veranderingen en resultaten.  Door deze drie delen samen heb je een compleet verhaal waar je als ondernemer gelijk mee aan de slag kunt!

Voor wie is het geschreven?

Toen ik dit boek las, kreeg ik steeds meer mensen voor mij te zien aan wie dit boek ook besteed is. Ondernemers die vastzitten op het punt dat ouderwets ondernemen niet meer werkt in hun branche. Maar ook ondernemers die net begonnen zijn en niet precies weten wat er allemaal op hen afkomt.

En misschien wel de belangrijkste groep: ondernemers die in de digitale wereld een betere gesprekspartner willen zijn. Deze ondernemers zitten vaak aan tafel met marketeers, sales mensen of externe bureaus maar heeft geen idee waar ze het over hebben. Sterker nog, hij weet niet te beoordelen of het allemaal goed gaat en effect heeft. Hij (of zij) vertrouwt volledig om specialisten die hij in dienst heeft of inhuurt, maar met dit boek leert hij hoe hij zelf weer meer grip krijgt.

Wat vind ik van het boek?

Je hebt het misschien al gemerkt, ik ben enthousiast over dit boek! Ik heb veel pagina’s een ezelsoor gegeven om nog een keer door te lezen en te gebruiken voor mijn eigen marketing. Vooral hoofdstuk 7 ‘idee’ vond ik heel waardevol, dat komt omdat in dit hoofdstuk verschillende modellen en theorieën werden besproken.

Ik zie het boek als de ideale gids naar een digitale transformatie dat komt omdat het boek zo goed is opgebouwd en waardevolle lessen heeft. Het zijn bepaalde zinnen en verhalen die nieuwe inzichten geven. Het is een heel veelzijdig boek die marketing niet ziet als een afdeling of een enkele taak. Christiaan laat heel duidelijk zien dat alles met elkaar samenwerkt en dat je als ondernemer de taak hebt om het overzicht te bewaren. Je hoeft als ondernemer niet alles te weten, zolang je maar weet hoe je het kan inzetten voor je eigen bedrijf.

Word eens volwassen! Aanschaffen

Dit boek is een dikke aanrader als je next level wilt gaan in je bedrijf. Het boek is een fijne handleiding als je de digitale groei binnen je bedrijf aangaat. Mijn advies: Pak je aantekeningenboek erbij, een paar markeerstiften en download de gratis printables van de website en ga dan rustig door het boek heen. Je bestelt het boek eenvoudig bij Bol.com en als je hem vandaag nog bestelt kun je aankomende week al aan de slag met je digitale transformatie.

Winnen?

Ik mag 1 boek weggeven! En daar heb ik een leuk actie voor verzonnen op mijn Instagram profiel, de actie loopt tot zondag 21 februari. Bekijk hier mijn profiel