Art of Social Media

Laatst plaatste ik een berichtje op Instagram met de vraag van welk boek jullie het liefste een review zouden lezen. Jullie hadden een duidelijke voorkeur voor het boek The Art Of Social Media. Tada! Hier is hij dan. In de zomervakantie heb ik dit boekje in één keer uitgelezen, maar wat vind ik eruit eindelijk van?

De schrijvers van The Art Of Social Media

Guy Kawasaki is werkzaam bij Canva en heeft voorheen gewerkt voor Apple en Motorola. Peg Fitzpatrick is een social media strateeg en directeur van Kreussler Inc. Ze heeft succesvolle social media campagnes opgezet voor Motorola, Google, Audi, Canva en Virgin. Je kunt wel zeggen dat ze allebei op de hoogte zijn van de laatste trends en echte social media experts zijn. Ze hebben het boek met een vleugje humor geschreven wat het heel leuk maakt om te lezen.

A scrupulous writer, in every sentence that he writes, will ask himself at least four questions, thus:

  1. What am I trying to say ?
  2. What words will express it ?
  3. What image or idiom will make it clearer ?
  4. Is this image fresh enough to have an effect ?

– Georgle Orwell

De inhoud en conclusie van het boek

Het boek bestaat uit 123 tips voor social media. Ze vertellen je niet hoe de perfecte post eruit ziet, maar leggen je wel de basisprincipes uit. Hoe je moet reageren op berichtjes en wat wél en niet kan. Doordat de schrijvers zoveel ervaring hebben, stonden er heel veel cases in. Hierdoor kreeg ik weer allemaal nieuwe ideeën. 

Ik vond het een heel fijn boekje om te lezen (ondanks dat het een Engels boekje was). Het is een lekker praktisch boekje wat heel leuk is geschreven. Er stonden ook veel social media platforms in die ik helemaal niet gebruik of bij ons in Nederland nog helemaal niet zo trending zijn. Zo werd er heel veel over Google+ verteld samen met Hangouts on Air. Niet alles was dus even relevant voor mij.

Toch werd mijn creativiteit gestimuleerd, vooral het hoofdstuk over events vond ik top! Ik hoorde niet per se nieuwe dingen, maar ik werd wel aan het denken gezet. Opeens vielen alles puzzelstukjes samen. Vooral het offline met online combineren vind ik zelf altijd erg tof. Ik denk dat je ondertussen wel weet hoe ik over het boekje denk. Ik zou je zeker aanraden om The Art Of Social Media te lezen. Al is het maar om je kennis op te frissen!

Mijn social media app tips

Ik ben geen social media expert, ik ga dan ook niet in deze blog verkondigen hoe je het wel of niet moet doen. Mijn mening is namelijk dat er geen goed of fout is. Zolang je zelf maar achter je posts staat en je het doel bereikt wat je voor ogen had, dan hoef je niks te veranderen toch? Ik zie alleen wel dat er nog bij veel MKB bedrijven veel potentie op het gebied van social media in zit.

  • Hashtagger> Om de beste hashtags te vinden voor bij jouw posts. Denk je dat het overbodig is? Ik merk juist dat ik er meer likes en meer volgers bijkrijg als ik deze app gebruik.
  • Later> Wat een uitkomst is deze app, hierdoor kan je alle berichten inplannen. Dit kan zowel voor de Instagram als andere social media platforms.
  • Canva > Dit is de app van de schrijver van het boek. Ik merk dat steeds meer Instagrammers deze app gebruiken. In deze app kan je heel eenvoudig afbeeldingen leuker aankleden. Dit kan je doen voor Instagram, Facebook, Twitter etc.
  • Square Photo > Deze app heb ik best lang gebruikt om mijn afbeeldingen vierkant te maken en soms een extra wit randje te creëren.
Irene van Cappellen
Irene van Cappellen(online) Marketeer
Ik ben Marketingmadame, aangenaam! Ik ben 22 jaar en heb vorig jaar de studie Small Business & Retailmanagement afgerond. Momenteel ben ik bezig met de thuisstudie NIMA Marketingmanagement en Digital marketing. Mijn passie ligt bij marketing en hoop daar de komende jaren in te groeien. Ga jij mee met mijn zoektocht?

Recente blogs

2018-09-04T13:57:11+00:00

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op