Boekreview: Eén fan per dag
De boekreviews vliegen de laatste tijd om jullie oren, ik zit namelijk in een hele fijne leesflow. Laatst wees mijn zus mij op het boek Eén fan per dag. Ze kwam een twee pagina’s tellend artikel tegen over de schrijver en zijn boek. Hierdoor was haar interesse gelijk gewekt. Zo zie je maar dat marketing gaat over een combinatie van juiste kanalen! Ik besloot het boek die avond gelijk te bestellen!
De eerste verrassing!
Toen ik het boek wilde aanschaffen werd ik al gelijk verrast. Het boek was geen 19,95 of €19,99 maar gewoon €20,- rond! De eerste aankoopdrempel was al weggenomen door de schrijver. Want als het boek €19,95 had gekost, moest ik verzendkosten betalen óf nog een ander product uitzoeken. Nu had ik het boek binnen een paar tellen besteld.
Wat voor soort boek is het?
Jos Burgers heeft naast Eén fan per dag nog meer bestsellers geschreven zoals: Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, No Budget Marketing, Geef nooit korting!, Gek op gaten en De wet van Snuf. Maar belangrijker nog, hij is een veelgevraagde spreker. Hij behandelt onderwerpen zoals strategie, marketing en klantgerichtheid.
Eén fan per dag is een heel fijn boekje om te lezen, ik zeg boekje want het telt maar 159 bladzijdes. Het is een verzameling van praktijkverhalen verdeelt over verschillende hoofdstukken:
- Wat?
- Waarom?
- Hoe?
- Wanneer?
- Wie?
- Waarmee?
- Waarom niet?
- Tot slot
Al deze vragen/hoofdstukken helpen je om het maken van één fan per dag beter te begrijpen. Een verhaal is vaak 3 of 4 pagina’s lang, waardoor je dit boekje heel goed tussendoor kunt lezen. Daarnaast heeft Jos Burgers humor verwerkt in zijn tekst, waardoor het leuke verhalen zijn waarin je je kunt inleven. Het is geen diepgaand boek, er staan geen theorieën in. In vergelijking met het boek Marketing 3.0, kan iedereen de inhoud van dit boek begrijpen, ook zonder achtergrond in de marketing. Het is puur een bundeling van praktijkverhalen die ervoor zorgen dat jij als ondernemer het juiste inzicht krijgt.
Zou ik Eén fan per dag aanraden?
Ik ben van mening dat klantgerichtheid belangrijker is dan ooit en dat veel mensen/ondernemers dit nog vaak verkeerd invullen. Klantgerichtheid is niet alleen precies doen wat de klant verwacht, maar verwachtingen overtreffen. Alleen door de klant te verrassen kan je van hem een fan maken. Dankzij alle praktijkverhalen in dit boekje, krijg je als ondernemer een heel goed beeld van de alle mogelijkheden die er zijn om de klant te verrassen. Ik zou het dus zeker aanraden om dit boekje een keer te lezen!